فدراسیون جهانی چوخه! از ادعا تا واقعیت

پس از انتشار مطالبی ناقص و انتقادی از سوی آقای محمد رضا ابراهیم آبادی خطاب به آقای قربانعلی قائمی رئیس قبلی انجمن چوخه کشور، توضیحات جامعی به شرح زیر از سوی قائمی خطاب به نامبرده منتشر شده است که متن کامل آن + متن آقای ابراهیم‌آبادی را در ذیل می‌خوانید:
رئیس قبلی انجمن چوخه کشور تحت عنوان پاسخ‌های سریالی به آقای محمدرضا ابراهیم آبادی در خصوص فدراسیون پدر و فرزندی چوخه! چنین نوشته است:
#پاسخ_اول:
جناب ابراهیم‌آبادیسلام به رسم ادب؛ همین نامه‌‌ی ریاست کمیته جهانی کشتی سنتی فیلا را علی‌الحساب دست‌مایه‌ی اولین پاسخ قرار می‌دهم، هر چند از شما انتطار ندارم که رویه‌ی خودتان را تغییر دهید ولی بیان آن را اول برای خودم و سپس برای  آگاهی اهالی فهیم کشتی باچوخه، مفید ارزیابی می‌کنم:
آقای ابراهیم آبادی(مدبر)بیائید با همدیگر به ترجمه‌ی فارسی این نامه که در تاریخ ۱۳۹۰/۰۷/۲۶ همزمان با تشکیل جلسه اتحادیه جهانی کشتی فیلا (به زبان انگلیسی) توجه کنیم و ببینیم که آقای محمد هادی موذن جامی عضو هیئت موسس فدراسیون بین‌المللی کشتی باچوخه که اقدامات تکمیلی آن نیمه تمام ماند در همان ابتدای اقدامات تأسیسی، به عضویت کمیته کشتی سنتی فیلا درآمده‌اند و این نشانه‌ی ثبت جهانی کشتی باچوخه در اتحادیه‌ی جهانی کشتی نیست. پس بیایید کمی با خودمان صادق باشیم و عضویت در یک کمیته جهانی را با ثبت جهانی یک ورزش اشتباه نگیریم.✍️متن کامل نامه به زبان فارسی به شرح زیر است:
گواهی (Certificate)
جناب آقای دکتر محمدهادی مؤذن جامی
با توجه به تجربیات ارزشمند اجرایی و کارهای مدیریتی بر اساس این اطلاعیه رسمی، شما به عنوان عضو موسس فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه (IFKCh) منصوب شده اید. مهارت‌های سازماندهی و ارتباطات شما برای کمیته جهانی کشتی سنتی فیلا بسیار مفید خواهد بود. (WTWC). برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با استفاده از تجربیات شما بتوانیم در زمینه توسعه و پیشرفت و ترویج این ورزش زیباد گام برداریم.
ارادتمند شما گینتاوتاس ویلیتا
رئیس کمیته جهانی کشتی سنتی فیلا
ضمن اینکه آقای محمد هادی موذن جامی از اواخر سال ۱۳۹۴ تاکنون که نزدیک به ۹ سال است، در این کمیته عضو نیستند و نمی‌توان و نباید به این گواهی (Certificate) در سال ۱۴۰۳ استناد کرد و نامه‌ی فدراسیون کشتی در سال ۱۴۰۰ مقدم بر آن بوده و معتبر است.
#پاسخ_دوم:
جناب ابراهیم‌آبادیسلام مجدد؛نامه‌‌ نگاری با دفتر معاونت ارتباطات مردمی مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ در اوج بیماری کرونا که تقریباً مراجعه‌های حضوری وجود نداشت و گرفتن پاسخ مکاتبه به فاصله‌ی یک روز (در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶)، کاری ارزشمند است ولی همانطور که در متن نامه می‌بینید، درخواست حمایت از کشتی باچوخه؛ برای رسیدگی و اقدام لازم و اعلام نتیجه به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است و این به معنای تاییدِ تشکیلات فدراسیون جهانی نیست چرا که متولی ورزش کشور وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون کشتی باچوخه را فقط در حد انجمن کشتی باچوخه، به رسمیت شناخته است و دیگر هیچ!
متن کامل نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی                   تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۲۶                   شماره: ۸/۱۳۹۷۹۳
برادر گرامی جناب آقای سلطانی‌فروزیر محترم ورزش و جوانان
با سلام و احترامپیرو صحبت تلفنی با جنابعالی در مورخ ۹۹/۰۶/۲۵ به پیوست نامه ی آقای ابراهیم آبادی متضمن درخواست حمایت از ورزش کشتی با چوخه جهت دستور رسیدگی، اقدام لازم و اعلام نتیجه به این معاونت ایفاد می‌گردد.
دفتر مقام معظم رهبریمعاونت ارتباطات مردمیسید علی مقدمکاش با این قوت برای تشکیل فدراسیون ملی کشتی باچوخه در کشور مکاتبه می شد و در ضمن اگر در پاسخ به این نامه، نتیجه‌ای از وزارت ورزش و جوانان به معاونت محترم ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده بود، رسانه‌ای می‌شد تا معلوم شود که در این زمینه، چه دستاوردی برای کشتی باچوخه بدست آمده است.

#پاسخ_سوم :
برای پرهیز از گرفتن وقت دیگران به پاسخ چهارم نمی‌رسد:
جناب ابراهیم‌آبادیسلام دوباره؛
اگر ثبت فدراسیون جهانی چوخه به خودتان و فرزندتان و استفاده از عنوان #موسس_فدراسیون_جهانی_چوخه و همچنین سوءاستفاده از #فدراسیون_نیمه‌تمام بین‌المللی کشتی باچوخه در سال ۱۳۹۰ در مشهد را صداقت بدانید، با کمال افتخار بنده و خیلی از حامیان کشتی باچوخه کشور؛ چنین صداقتی را نداریم و نمی‌خواهیم داشته باشیم…
فیلم گفت‌و گوی غیر منتظره تلویزیونی ما در شبکه خبر توسط دوستانم در روابط عمومی وقت انجمن چوخه کشور، منتشر شد و در فضای مجازی وجود دارد و در دسترس است.نظر اینجانب همان مطالبی است که در رسانه‌ی ملی گفته شد و در فیلم ضبط شده است، اینکه نقل می‌کنید چه گفته شد و چه شنیدید و چه نقل می‌کنید حکایت از آن ضرب‌المثل قدیمی دارد که حتماً شنیده‌اید:
خود گویی و خود خندی
عجب مرد هنرمندی
از طرف دیگر بارها فقط به‌خاطر اتحاد اهالی کشتی باچوخه، جنابعالی را بر خلاف نظر ریاست وقت فدراسیون ورزش روستایی به فدراسیون، دعوت کردم و کنارم نشستید و دو بار هم شخصاً به دفتر شما آمدم و از شما خواستم که هیچ عکسی از آن دیدارها گرفته نشود و هیچ خبری هم از آن دیدارها منتشر نشود و دلیلش هم ای بود که به روش‌ها و شیوه‌های شما انتقاد جدی داشتم و هیچگاه از شما و نه از هیچ‌کس دیگری برای خودم چیزی نخواستم چون اعتقاد داشته و دارم؛ کسانی می‌توانند برای کشتی باچوخه کاری انجام دهند که خودشان را فراموش کرده باشند  و الحمدالله همواره با بهره‌مندی از حمایت‌های اکثریت اهالی محترم کشتی باچوخه سعی کرده‌ام چنین باشم و فکر می‌کنم، نمره‌ی ۲۰ که اصلاً ندارم ولی نمره قبولی گرفته و لااقل جزء مردودی‌ها نیستم و هیچگاه نیازی به این نداشته‌ام که از فدراسیون نیمه‌تمام بین‌المللی کشتی باچوخه که آن را فدراسیون نیمه‌تمام می‌دانستم. عنوانی داشته باشم و شدیداً سخنان شما را در این رابطه مانند دریافت مبلغ پانصد میلیون تومان با حمایت یک نماینده مجلس که آن را در ابتدای سال ۱۴۰۱ و در یک برنامه زنده‌ی تلویزیونی ورزش خراسان رضوی افشاء کردم و آن را به دروغ به اینجانب پیوند می‌زنید، شدیداً تکذیب نموده و آن را دروغ می‌دانم چرا که هیچ‌گاه کشتی باچوخه کشور هیچ بودجه‌ای نداشته است.
شما که ادعا می‌کنید؛ مدرک دریافت پانصد میلیون تومان توسط اینجانب را منتشر کنید تا همگان بدانند که #راستگو و #دروغگو کیست…
السلام على من اتبع الهدى
در ضمن نوشته‌ی آقای محمدرضا ابراهیم آبادی به شرح زیر است:
سلام آقای قائمی
۱. ای کاش شما به اندازه سر سوزن صداقت در گفتار داشتید اگر مناظره تلویزیونی خاطرتان باشد بعداز ارائه مدارک بیرون که آمدیم گفتی چه خوب این‌همه کار کردی می‌توانیم بیشتر با هم کار کنیم ولی ای کاش در مناظره نمی گفتی که پانصد میلیون تومان بودجه فدراسیون جهانی را انجمن کشتی با چوخه گرفته فردای صبح ،ن روز بنده را از گروه ها بیرون کردی ولی آقای جعفری وقتی دید فدراسیون جهانی پیگیری می‌کند به بنده گفتند من به سازمان برنامه وبودجه گفتم آن پانصد میلیون تومان را واریز کنید به حساب چوخه خراسان رضوی و خراسان شمالی.
۲. سال ۱۳۹۹ خاطر جنابعالی است که تشریف آوردید دفتر بنده نزدیک چهار ساعت با هم بودیم شال چوخه هم آورده بودید، بنده کتاب دادم مدارک هارا مشاهده کردید قوانین جهانی را نشان دادم تائید کردید گفتی چه می‌شد از قوانین انجمن هم می ‌آوردی گفتم ممکن است اشکالی نداره و یک شال چوخه هم به بنده دادی گفتم دارم فدراسیون را به ثبت میرسانم موقع رفتن دم در بهم گفتی که مرا هم جز موسسین بیار و گرنه ما در نامه می‌نویسیم که مجدداً بازنگری شود و تاکید کردی که منظور مرا متوجه شدی گفتم بله ولی نمی‌دانستی که بنده از دفتر مقام معظم رهبری برای وزارت ورزش دارم.
۳. در ورزش کشتی باچوخه هیچ کسی به اندازه شما ریاست نکرد کاری که شما دراین مدت نزدیک یک دهه می‌توانستی برای توسعه کشتی چوخه در سطح کشور اساسنامه انجام بدهی ندادی ولی جز اولین نفراتی که به آقای احمد شکفته اعتراض کردی چرا به انجام نرساندی همه این یتیم بودن چوخه، متوجه شماست حالا داری یتیم نوازی می‌کنی.
۴. جای تاسف دارد فردی بر چوخه حاکم بوده که نمی‌داند تا فدراسیون جهانی نباشد فدراسیون ملی در هیچ کشوری تاسیس نمی‌شود اگر مطالعه‌ای بر تاسیس فدراسیون‌های جهانی و فدراسیون های ملی داشته باشی جهت اطلاع بهتره.
۵. الان حکم اتحادیه جهانی کشتی را که برای اقای دکتر موذن جامی صادر شده در معرض دید همه عزیزان می‌گذارم تا پیشکسوتان قضاوت کنند
۶. یک سئوال آیا اگر اسم شما در فدراسیون جهانی بود، رسمیت داشت حالا که نیستی رسمیت نداره مگر وجود فدراسیون جهانی قائم به شخص است این فدراسیون جهانی چوخه متعلق به جامعه بزرگ کشتی باچوخه است و کسی نمی‌تواند به نغع خود مصادره کند
مجملش گفتم نکردم من بیان         ورنه هم لب‌ها بسوزد هم زبان
وی سپس در توضیحی نوشت:
در مورد اینکه بنده را با مخالفت رئیس فدراسیون وقت بومی و محلی دعوت فرمودید قبول دارم با محبت برخورد کردید و حتی برای نمایندگی که کاندید شده بودم فرمودید می‌خواهی پستی را در چوخه بدهم تبلیغ بکنید که گفتم دبیر کل فدراسیون جهانی چوخه هستم گفتی اون بهتره، بنده گفتم رئیس فدراسیون وقت به من گفت به سازمان برنامه و بودجه گفتم پول را بدهید به کشتی باچوخه خراسان رضوی و خراسان شمالی
در پایان این گفت و شنود؛ حامیان کشتی باچوخه کشور امیدوار هستند انتشار این مطالب بتواند واقعیت های کشتی باچوخه را بهتر نشان دهد و اهالی محترم این ورزش سنتی بتوانند با علم و تجربه بیشتر روزهای بهتری را برای کشتی باچوخه رقم بزنند . انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *