نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی چوخه اعلام شد

پیرو هماهنگی‌های انجام شده در خصوص برگزاری «مسابقات انتخابی تیم ملی چوخه بزرگسالان در روزهای نهم خرداد در شهر طرقبه (بینالود) و دهم خرداد در مشهد مقدس در استان خراسان رضوی به منظور انتخاب نفرات تیم ملی البته بدون حضور تماشاگر برگزار شد که گزارش آن به شرح زیر تقدیم می‌گردد:

پهلوان ایوب حسنی مسئول و سرپرست فنی مسابقات، استاد علیرضا رستمی کمیته فنی، استاد محمود کلاته عربی کمیته داوران، آقای عیسی روحانی کمیته اجرایی، دکتر مجتبی باری کمیته پزشکی و آقای غلامرضا قنبری‌راد کمیته انظباطی، مهندس احسان علی‌آبادی کمیته روابط عمومی، آقای هادی رستمی مدیر تیم‌های ملی و سرهنگ محمد حسن نژاد مسئولیت برگزاری مسابقات را بر عهده داشتند.

از تعداد ۴۵ چوخه کاری که مقام های قهرمانی اول تا سوم را در مسابقات کشتی باچوخه کسب کرده بودند تعداد ۳۴ نفر به تشخیص کمیته‌های فنی و مربیان و پیشکسوتان و مدیر تیم‌های ملی دعوت شدند تا در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنند که پس از اعلام آمادگی‌ها، کارت‌های شناسایی آنان صادر شد تا در روز دوشنبه نهم خرداد در هتل ثامن مشهد حضور یافته و پذیرش شوند.

«تعداد ۲۴ نفر از چوخه کاران برتر کشور» در روز دوشنبه نهم خرداد در محل هتل ثامن مشهد حضور یافتند و پس از وزن کشی و قرعه کشی در قالب جدول «مسابقات دوره‌ای و دوحذفی» سازماندهی شدند و برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده شدند.

جلسات هماهنگی و کلینیک‌های آموزشی قبل از برگزاری مسابقات تشکیل شد و مسابقات انتخابی با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و سوت داوران مسابقات به صورت دوره‌ای و دو حذفی به طوری که هر ورزشکار پس از دوبار شکست از دور مسابقات حذف می‌شدند.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، «نفرات راه یافته به تیم ملی کشتی با چوخه» به شرح زیر مشخص شدند:

 

  • (وزن ۶۶- کیلوگرم) اول: «مجتبی اسکندری» ، دوم: امین لعل نظام و سوم: حسن گروهی.
  • (وزن ۷۴- کیلوگرم) اول: «ابراهیم ولیان»، دوم: میثم ارجمند و سوم: مجتبی نجاری.
  • (وزن ۸۴- کیلوگرم) اول: «مجید محمد آبادی»، دوم: سیدجلال موسوی و سوم: امیر حسین ابراهیمی.
  • (وزن ۹۶- کیلوگرم) اول:«حامد میرزاپور»، دوم: ایوب قلی پور و سوم (مشترکا): مصطفی اسکندری و مرتضی علیزاده
  • (وزن ۹۶+ کیلوگرم) اول: «اسماعیل قربانی ثانی»، دوم: محمد خاکشور و سوم: سید سعید حسینی

 

ضمنا با توجه به تاخیرات بوجود آمده در برگزاری مسابقات انتخابی و مشکلاتی که در خصوص میزبانی جام بین المللی بوجود آمده است، مسابقات بین المللی کشتی با چوخه در مکان و زمانی جدید حدودا اواخر تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که زمان و مکان دقیق آن طی روزهای آینده قطعی و اعلام خواهد شد.

در ضمن طی گفتگوهای انجام شده با رئیس انجمن چوخه کشور فقط ورزشکارانی در اردوی تیم ملی حضور خواهند داشت که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده باشند و یا گواهی قابل قبول برای عدم حضورشان در انتخابی تیم ملی را در همان زمان ارائه داده‌ و در مسابقات دیگری نیز در همان برهه‌ی زمانی، شرکت نکرده باشند.

انجمن چوخه کشور به چوخه کارانی که آیدی کارت آنها برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی صادر شده بود و به هر دلیل در این دوره از مسابقات شرکت نکرده‌اند، به هیچ وجه اجازه نخواهد داد به عنوان عضوی از تیم‌های دیگر و احیانا با نام استان‌ها در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *