توضیحات انجمن چوخه در رابطه با مسابقات کشتی با چوخه شهر خانلق

پس از برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهر خانلُق شهرستان شیروان و سوالات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه چگونه مسابقات مذکور به عنوان مسابقات کشوری خبر رسانی می‌شود در حالی که انجمن چوخه کشور به عنوان متولی و مسئول مسابقات کشوری در فرایند این مسابقات حضور نداشته است و یک ماه قبل از آن نیز مسابقات کشتی با چوخه نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان تربت جام برگزار شده بود، توضیح انجمن چوخه کشور در پاسخ به پهلوان ایوب حسنی منتشر شد که به شرح زیر می‌باشد:

✅سلام جناب قائمی این مسابقات(مسابقات نوجوانان و جوانان در شهر خانلق شیروان) به اطلاع اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش روستایی رسیده است. بازرس اداره کل و دبیر هیئت روستایی هم در مسابقات حضور داشته‌اند و ظاهراً در بحث اطلاع رسانی، کوتاهی شده است هر چند آنها گفته‌اند که هماهنگی لازم و دعوتنامه نیز ارسال شده است.

برادر شما ایوب حسنی رئیس کمیته برگزاری مسابقات

✅جناب آقای مهندس ایوب حسینی
رئیس محترم کمیته برگزاری مسابقات

باسلام و احترام
جنابعالی کاملا واقف هستید که در قوانین و مقررات رسمی کشتی با چوخه ثبت شده است:

۱. طبق ماده ۳ مسئولیت برگزاری مسابقات کشتی با چوخه، در حوزه جغرافیایی استان‌ها و شهرستان‌ها (داخل استانی و داخل شهرستانی)، به ترتیب بر عهده روسای انجمن چوخه با هماهنگی روسای محترم هیات ورزش روستایی استان ها یا شهرستان‌های مربوط است و مسابقات چند جانبه، بین استان‌ها ، کشوری و لیگ بر عهده‌ی فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور است.

۲. طبق تبصره ۲ ماده ۳، ابلاغ مسئولین برگزاری مسابقات چند جانبه، بین استان‌ها ، کشوری و لیگ از سوی فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور صادر می‌شود ولی در مسابقات داخل استانی از سوی انجمن چوخه استان و در مسابقات داخل شهرستان از سوی انجمن چوخه شهرستان صادر می‌شود.

۳. طبق ماده ۹ :
– وزن مسابقات در گروه سنی نوجوانان (۴۵+ تا ۵۰-)، ۵۵-, ۶۱-, ۶۸-, ۷۶- و ۹۰- کیلوگرم می‌باشد و نوجوانان وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم و بالاتر از ۹۰ کیلوگرم نمی‌توانند و نباید در مسابقات کشتی با چوخه شرکت کنند.
– وزن مسابقات در گروه سنی جوانان (۵۰+ تا ۵۵-)، ۵۵-, ۶۰-, ۶۶-, ۷۴-, ۸۴- و ۱۰۵- کیلوگرم می‌باشد و جوانان وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم و بالاتر از ۱۰۵ کیلوگرم نمی‌توانند و نباید در مسابقات کشتی با چوخه شرکت کنند.

همانطور که ملاحظه می‌فرمایید:
مسابقات کشتی با چوخه شهر خانلق می‌توانسته است با رعایت اوزان قانونی مسابقات، یک مسابقات ارزشمند در سطح شهرستانی و یا استانی باشد.

بدیهی است فقط مسابقات کشتی با چوخه که توسط مسئولین محترم با رعایت قوانین و مقررات رسمی این رشته ورزشی و مورد تایید فدراسیون ورزش روستایی، برگزار شود، مورد حمایت فدراسیون و انجمن خواهد بود.

برادر شما قربانعلی قائمی
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *