سخنانی پس از برگزاری مسابقات انتخابی پهلوان سال ۱۴۰۰ در رشته کشتی باچوخه

سخنی از باب وظیفه‌ی اخلاق نام مطلبی است که توسط آقای قربانعلی قائمی رئیس انجمن چوخه کشور منتشر شده است.

این مطلب پس از اینکه مسابقات انتخاب پهلوان سال ۱۴۰۰ در رشته کشتی با چوخه، در روزهای پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در طرقبه برگزار شد و آقای احمد میرزاپور، یزدان حسن‌پور و احمد یزدان‌پناه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و به ترتیب مبالغ ۵۰۰, ۳۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال با مدال و حکم قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کردند منتشر می‌شود:

✅۱. بالآخره «مسابقات انتخابی پهلوان کشتی با چوخه سال» پس از اما و اگر‌ها در جلسات مرتبط با «ستاد مقابله با کرونا در ورزش» که هر لحظه امکان لغو آن وجود داشت، در شهر زیبای طرقبه برگزار شد.

✅۲. یکی از علل عدمِ لغو و برگزاری این دوره از مسابقات، پی‌گیری آقای مجید گلستانی با همکاری فرمانداری و اداره ورزش و جوانان بود که می‌بایست به وجود این‌گونه افراد دلسوز در ورزش سنتی کشتی با چوخه که موتور محرکه فعالیت ها و مسابقات هستند افتخار کرد.

✅۳. سالن ورزشی مسابقات با همکاری ریاست محترم موسسه آموزش عالی بینالود و جوایز بی‌نظیر این مسابقات با اهدای مبالغ پانصد میلیون ریال به مقام اول، سیصد میلیون ریال به مقام دوم و یکصد میلیون ریال به مقام سوم توسط «مرکز خرید کیف و کفش پات با ما» به عنوان «حامی کشتی‌باچوخه» تامین شد که بایستی از حامی محترم این دوره از مسابقات به‌طور ویژه تشکر و قدردانی کرد و این مهم با ارائه فرصت‌های بیشتر برای تبلیغ امکانپذیر خواهد بود.

✅۴. مشارکت و همکاری فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن چوخه استان خراسان رضوی و فرماندهی نیروهای انتظامی، مسیولین و اعضای کمیته‌های انجمن چوخه کشور، مسئولین انجمن‌های شهرستان‌ها و گودهای کشتی باچوخه و جمعی از دلسوزان این ورزش با محوریت جناب آقای مجید گلستانی و مجریان و فعالان رسانه و روابط عمومی در کنار میزبان محترم مسابقات نشانه‌ی دیگری از اتحاد و همدلی در بین بزرگان و اهالی این ورزش پر افتخار است.

✅۵. گزارش کارشناسی و بسیار عالی جناب آقای استاد هادی عامل از مسابقات انتخاب پهلوان سال که در دو مرحله‌ی صبح و بعدازظهر از شبکه استانی پخش شد، افتخاری ارزشمند برای اهالی محترم کشتی با چوخه است و اگر بدانیم که؛ دوره‌ی نقاهت بیماری (بعد از انجام یک عمل جراحی موفق در بیمارستان) هم نتوانست، استاد هادی عامل را از حضور در این مسابقات باز دارد، ارزش کار ایشان را چند برابر می‌کند.

✅۶. یکی از مهم‌ترین مشکلات در این مسابقات این بود که انجمن چوخه کشور نتوانست و نشد که پاسخگوی اکثریت قریب به اتفاق علاقه‌مندان و اهالی محترم کشتی با چوخه شود و بسیاری از پیشکسوتان، پهلوانان دلسوزان و مربیان و داوران این ورزش در محل سالن مسابقات حضور نداشتند و این نقطه ضعف بزرگی بود ولی حتما «محدودیت‌های سالن ورزشی» و «بیماری اُمیکرون و کرونا»، دو عامل اصلی از علل بروز این مشکل بود که در مصاحبه تلویزیونی هم از مردم عذرخواهی شده است.

✅۷. به نظر کارشناسان خبره‌ی ورزشی که سابقه حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارند، مسابقات طرقبه یکی از سازماندهی‌ترین، منظم‌ترین و بهترین مسابقاتی بود که در رشته ورزشی کشتی با چوخه برگزار شده است و جا دارد که از همه مسئولان محترم و عزیزان دست اندرکاران و عوامل اجرایی این مسابقات تشکر کنیم به ویژه از مدیریت محترم اجرایی این مسابقات؛ برادر عزیزم آقای مجید گلستانی که در مرکز فعالیت‌ها بودند و تلاشهای کم‌نظیر ایشان تقدیر کرد.

✅۸. به عنوان خدمتگزار افتخاری و عضوی از اهالی محترم کشتی با چوخه، از دوستان خودم در کمیته‌ها و واحد‌های مختلف انتظار دارم تابع سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور باشند و از اظهار نظر با عنوان مسئول کمیته یا واحد در فضای مجازی خودداری کنند، بدیهی است نمی‌توانیم و نمی‌شود؛ مسابقاتی با زحمات زایدالوصفِ تعداد قابل توجهی از دلسوزان و زحمت‌کشان چوخه و صرف مدت زمان زیاد و عمر انسان‌ها به عنوان بالاترین سرمایه‌ای افراد و هزینه‌های نسبتا زیاد برگزار شود ولی افرادی هر با گفتن نظر شخصی خود به نام کمیته یا واحدی از انجمن چوخه که فکر می‌کنند نیت خیر دارند، خدمات مورد اشاره و در حقیقت اعتبار خودشان و انجمن چوخه کشور را زیر سوال ببرند!

✅۹. مسابقات مختلف در کلیه فدراسیون‌های ورزشی در کشور و حتی در سطح جهانی همانند مسابقات افتخار آمیز کشتی با چوخه در گود چشمه زینل خان و گود طبیعی روستای رهورد و گود بنی‌هاشم برغمد و سبزوار، پارک شیرکوه، گود شهید بابانظر و گود حسینیه نینوا، گود چناران، گود خلیج فارس تربت جام، گود امام مرشد تیتکانلو فاروج، گرماب فیروزه و نیشابور و مسابقات لیگ و قهرمانی کشوری در گودهای روستاها و شهرهای مختلف که نام بردن از همه آنها امکانپذیر نیست، از نکات مثبت فراوان برخوردار است ولی معمولا اشکالاتی را نیز دارنند و نمی‌توانیم و نباید؛ مسابقاتی بزرگ در سطح انتخاب پهلوان سال را تصور کرد که همه‌ی اهالی کشتی با چوخه صد در صد از آن راضی باشند.

✅۱۰. البته بیان انتقادات در کنار تقدیرها می‌تواند؛ متولیان این دوره از مسابقات را به سمت برگزاری مسابقات بهتر در آینده هدایت کند.

«برادر شما قربانعلی قائمی»
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *