انجمن چوخه کشور به انتقادات مجری و پیشکسوت کشتی باچوخه، واکنش نشان داد

پس از انتشار مطلبی از حسین رحمانی از مجریان توانا و پیشکسوتان کشتی با چوخه رئیس انجمن چوخه کشور به این مطلب و انتقادات ایشان، واکنش نشان داد که متن انتقادی آقای رحمانی و پاسخ آقای قائمی در ذیل درج می‌گردد:

آقای رحمانی در بخشی از مطلب انتقادی خود نوشته است: « خدا قوت و دست مریزاد به تمام اعضای انجمن کشتی باچوخه گود شهید بابانظر که برای جوانان و کشتی چوخه بی‌ادعا زحمت می‌کشید و آن‌قدر بی‌منت و صادقانه کار می‌کنید که خیلی از پهلوانان شما عزیزان را به‌درستی نمی‌شناسند اما یک عده برای خودنمایی، این‌قدر در داخل گروهای مجازی دروغ و چاپلوسی می‌کنند که قلب آدم برای رشته ورزشی مظلوم کشتی چوخه، به‌درد می‌آید.برای ریاست لایو می‌گذارند و به هم توهین می‌کنند و دارند، کشتی چوخه را از بیخ و بن می‌سوزانند که به خدا قسم، از اسم رئیس و مسئول که شنیده می‌شود، بدت می‌آید.الان کشتی باچوخه در فضاهای تو خالی مجازی، هزاران رئیس و نایب رئیس و دهها هزار انجمن و کمیته دارداما به مولا قسم رئیس و انجمن و کمیته‌های زیر مجموعه کشتی باچوخه‌، خدمت‌گذاران گود شهید بابا نظر و اعضای انجمن گود مهدی‌آباد هستند که کشتی با چوخه را بعد از سال‌ها زنده کرده‌اند.در پایان دو سال تعطیلی گود، به غیر از خدمت‌گذاران گود، چه کسی به فکر کشتی با چوخه بود که کشتی‌ها برگزار شود؟خدا قوت به کسانی‌که بی‌منت برای کشتی با چوخه زحمت می‌کشند، چه در باشگاه‌های چوخه برای تمرین و چه گودهای کشتی برای برگزاری مسابقات هفتگی.خدا یارتان و دست حق به‌ همراهتان»

پاسخ آقای قائمی خطاب به جناب آقای حسین رحمانی به شرح ذیل است:

جناب آقای حسین رحمانی
از مجریان توانا و پیشکسوت کشتی با چوخه؛ باسلام و احترام

مطلب انتقادی شما در فضای مجازی نشان می‌دهد که اولا فعالیت‌ افراد و گروه‌ها در فضای مجازی اعم از تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ را به خوبی پی‌گیری می‌کنید و از آن‌ها اطلاع دارید.

ثانیا قدردان کسانی هستید که به ورزش اصیل و آئینی کشتی با چوخه خدمت می کنند و منتقد و معترض به کسانی هستید که بر خلاف شما و بسیاری از اهالی کشتی با چوخه به این ورزش لطمه می‌زنند.
ثالثا به توهین‌های که در فضای مجازی به عنوان رئیس این تشکل یا آن تشکل انجام می‌شود و شدیدا به این شیوه ها اعتراض کرده‌اید.
رابعاً در طول مدتی که کشور با بیماری منحوس #کرونا درگیر شده است، تنها خدمت‌گذاران کشتی‌باچوخه را در گودهای و باشگاه‌های چوخه را دانسته‌اید که به فکر کشتی با چوخه بوده‌اند.

پاسخ: ضمن تشکر از جنابعالی که نظرات خودتان را صراحتا عنوان کرده‌اید موارد زیر را یادآوری می‌کنم:
اولا فعالیت افراد و گروه‌ها در تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ مانند یک وسیله است که می‌تواند در جهت درست و یا در جهت نادرست استفاده شود و خوشبختانه حضور اکثریت اهالی محترم کشتی با چوخه در فضای مجازی که اصلا توخالی نیست، می‌تواند و توانسته است موجب رشد و توسعه این ورزش شود.
ثانیا استفاده از سخنان توهین‌آمیز توسط عده‌ای کم، نمی‌تواند و نمی‌شود مانع آن شود که از این فضا دلگیر شویم بلکه باید حضور افراد فعالی مانند جنابعالی برای رشد اخلاق و مزایای ورزش سنتی چوخه در فضای مجازی افزایش یابد.
ثالثا کاملا روشن است که توهین‌ها از طرف هر شخصی که انجام شود، ناپسند بوده و مورد تایید اکثریت اهالی محترم کشتی با چوخه قرار نمی‌گیرد و تنها متولی این ورزش در کشور فقط فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور است و متولی دیگری در داخل کشور وجود نداشته و وجود ندارد.
رابعاً در ۲۲ ماهی که ویروس منحوس کرونا جهان را و ۲۰ ماهی که مردم عزیزمان را درگیر خود کرده است و کشتی با چوخه نیز از آن مستثنی نبوده است، همه‌ی مسئولان ورزشی کشور و استان‌ها و شهرستان‌ها و فدراسیون‌ها و انجمن‌ها و مسئولان گودها و باشگاه‌ها به قوانین و مقررات و تصمیمات مقامات عالی کشور و بویژه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش عمل کرده‌اند و همین موضوع باعث شده است که از فوتی‌های کرونایی در بین اهالی کشتی با چوخه کاسته شود هر چند که تعدادی از بهترین عزیزان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا از دست داده و داغدار شدیم ولی هنوز هم به سلامت تماشاگران و چوخه کاران عزیز پای‌بند هستند.

امیدواریم با رعایت اخلاق و انصاف در فضای مجازی و با بهره‌مندی از جلساتی که اخیرا تشکیل شده است و مسابقاتی که با حضور افراد واکسن زده با رعایت فاصله اجتماعی و با زدن ماسک در گودهای شهید بابانظر و شهرستان تربت جام برگزار شده است، مسابقات بیشتری در آینده‌ی نزدیک برگزار گردد. (انشاءالله)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *