هر ورزشی با قانون و مقررات یکسان انجام می‌شود و کشتی‌باچوخه از این قاعده مستثنی نیست.

پیرو خبری که پهلوان کوروش خسروی در مورد مسابقات کشتی با چوخه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان خراسان شمالی منتشر کرد و به قرار اطلاع در نظر است؛ این مسابقات در تاریخ‌های ۲۴و ۲۵ آذرماه در بجنورد برگزار شود، رئیس انجمن چوخه کشور پیامی را خطاب به انجمن چوخه استان خراسان شمالی منتشر کرد که متن پیام به این شرح است:

«بسمه تعالی»
پهلوان قاسم اسدی عزیز
رئیس انجمن کشتی با چوخه استان خراسان شمالی

با سلام و احترام
با توجه به خبری که در خصوص مسابقات کشتی با چوخه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آن استان، منتشر شده است چند مطلب یادآوری می‌شود امید است تلاش فرمائید پهلوان کوروش خسرویار که مسئول برگزاری این مسابقات در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ آذرماه معرفی شده‌اند؛ در هماهنگی کامل با انجمن چوخه استان به آن‌ها عمل نمایند:

۱. متولی کشتی با چوخه در استان خراسان شمالی، انجمن چوخه آن استان است و هماهنگی کامل با جنابعالی و همکاران محترمتان در انجمن الزامی است.

۲. هر ورزشی در کشور با یک قانون و مقررات اجرا می‌شود و قانون و مقررات این ورزش نیز در بجنورد و سپس در مشهد با حضور پیشکسوتان، اساتید، صاحب‌نظران و چوخه کاران محترم اعم از خراسان شمالی و خراسان رضوی، مورد بازنگری قرار گرفته و به تصویب فدراسیون محترم نیز رسیده است و اخیرا هم به کلیه ادارات کل ورزش و جوانان در سراسر کشور ابلاغ شده و لازم الاجراست
(لازم به توضیح است مقرراتی که پس از واگذاری مدیریت کشتی با چوخه در سال ۱۳۹۶ به فدراسیون محترم کشتی، با هم‌اندیشی و هماهنگی کامل با انجمن چوخه کشور تنظیم شد و در همان سال در اختیار هیات‌های محترم کشتی استان‌ها قرار گرفت، پس از اسفند سال ۱۳۹۷ که مدیریت این ورزش از فدراسیون کشتی به فدراسیون ورزش روستایی برگردانده شد، قابلیت اجرا ندارد.)

۳. بدیهی است که اوزان مسابقات در سنین دانشگاهی (منطبق با گروه سنی جوانان و بزرگسالان) خواهد بود که عبارتند از: « ۶۶-,۷۴-,۸۴-,۹۶- و ۹۶+ کیلوگرم».

۴. داوران مسابقات کشتی با چوخه به داوران عزیزی اختصاص دارد که مدرک داوری خود را از طریق فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور دریافت کرده باشند.
(لازم به توضیح است حتی مسابقات کشتی با چوخه در بجنورد (قهرمانی کشور) که در سال ۱۳۹۶ با مدیریت فدراسیون محترم کشتی انجام شد با سوت داوران محترم انجمن چوخه آغاز شد و پایان یافت.)

۵. امید است جنابعالی مجدانه پی‌گیری فرمایید تا با تلاش و همکاری یکدیگر زمینه‌ای فراهم شود تا دانشگاهیان عزیز در استان خراسان شمالی، به عنوان مهد کشتی با چوخه بتوانند در قالب قوانین و مقررات رسمی کشور که بایستی در سراسر کشور به‌طور یکسان اجرا گردد، به رقابت بپردازند و وحدت و همدلی در بین اهالی محترم کشتی با چوخه در کشور خدشه‌دار نگردد. انشاءالله

۶. پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی و مسئولین محترم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پهلوان کوروش خسرویار تشکر می‌نماید.

برادر شما قربانعلی قائمی
رئیس انجمن چوخه کشور
۱۴۰۰/۰۸/۰۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *