رئیس انجمن چوخه کشور و سرپرست هیات ورزش روستایی خراسان شمالی در مورد کشتی با چوخه گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن کشتی با چوخه کشور روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ قربانعلی قائمی رئیس انجمن و سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان شمالی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این تماس تلفنی، آقای قائمی انتصاب آقای علی اصغر محمودزاده در هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان شمالی را تبریک گفت و برای ایشان و همکارانشان در استان آرزوی موفقیت کرد.

در این گفت‌و‌گو در خصوص مسائل و مشکلات ورزش کشتی با چوخه با توجه به شرایط بحرانی کرونا در سطح کشور صحبت شد و رئیس انجمن چوخه کشور از نگاه مدیریتی سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان شمالی برای برگزاری جلسات اخیر با حضور پیشکسوتان و داوران کشتی با چوخه و هم‌اندیشی با آنان و سایر فعالیت‌های ایشان در خصوص این ورزش فرهنگی تاریخی تقدیر و تشکر کرد.

طرفین گفت‌و‌گو بر ضرورت پیگیری ادامه فعالیت های عمرانی گودهای جدیدالاحداث کشتی باچوخه در شهر خانلق و روستای امیرآباد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و نیز تکمیل گود نیمه‌تمام پارک دو برابر در شهر بجنورد با همکاری شهرداری بجنورد تاکید کردند.

تدوین و ابلاغ تقویم ورزشی کشتی با چوخه در استان و در کشور موضوع بعدی بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت و برگزاری مسابقات استانی و مسابقات لیگ چوخه و مسابقات انتخابی تیم ملی و مسابقات بین المللی و همچنین پیش بینی دوره‌های آموزش داوری و مربی‌گری و تشکیل کارگاه‌های دانش‌افزایی داوران در تقویم ورزشی نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

آقایان: قائمی و محمودزاده بر اصل رعایت قوانین و مقررات کشتی با چوخه در کلیه مسابقات و در تمام سطوح این رشته ورزشی در کشور تاکید کردند و قرار بر این شد، قوانین ابلاغی فدراسیون محترم ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در خصوص مسابقات کشتی با چوخه و داوری مسابقات و لباس ورزشی چوخه کاران (شامل بالاپوش آستین دار تا بالای آرنج و شلوارک و شال) و قوانین ضربه‌فنی، برد با امتیاز و خطاها دقیقا مورد توجه برگزار کنندگان مسابقات قرار گیرد.

آقای قائمی از پیشنهاد آقای محمودزاده برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی و دانش‌افزایی داوران و مربیان و برگزاری مسابقات لیگ و بین‌المللی در استان خراسان شمالی استقبال نموده و اعلام کردند که؛ استان خراسان شمالی از پتانسیل‌های بسیار بالایی در ورزش کشتی باچوخه و معرفی ورزشکاران ملی و بین‌المللی از بین چوخه کاران برخوردار است و همواره این آمادگی وجود دارد که مسابقات مختلف و دوره‌های آموزشی و جلسات دانش‌افزایی در آن استان برگزار گردد.

کانال رسمی انجمن چوخه کشور
@chukhe_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *