جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش روستایی با حضور عبدالحمید احمدی معاون وزارت ورزش و جوانان برگزار شد‌.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی؛ فرهاد نژادفصیحی دبیرکل فدراسیون گفت: هیات رئیسه فدراسیون با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌ همگانی به منظور‌ بررسی اهداف، طرح‌ها و برنامه‌های فدراسیون در روز شنبه با حضور اعضا در محل سالن اجتماعات فدراسیون برگزار شد

عبدالحمید احمدی(معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان)، محمدتقی امیری خراسانی(رئیس فدراسیون)، فرهاد نژادفصیحی(دبیرکل فدراسیون)، کریم حسینی(عضو هیات رئیسه)، احمد سعیدی(عضو هیات رئیسه)، فریبا افشون(عضو هیات رئیسه)، شهرام آهنجان(نایب رئیس)، آلی‌لا عطار(نایب رئیس)، جهانگیر شیراوند(خزانه دار و عضو هیات رئیسه)، امین‌الله شفاهی (بازرس و عضو هیات رئیسه)، غلامرضا پارسا(مشاور رئیس فدراسیون)، باقری(حراست) و میلاد مقیمی زاده(مدیرروابط عمومی) در این جلسه حضور داشتند.

عبدالحمید احمدی در این جلسه گفت: بار سنگین ورزش روستاها و عشایر نباید بر روی دوش این فدراسیون باشد بلکه سایر فدراسیون ها نیز بایستی در این حوزه برنامه های جدی و مدونی داشته باشند و حتی بایستی در تربیت مربی، داور و برگزاری مسابقات فعالیت کنند.

وی افزود: ورزش حق روستاییان و عشایر است و نباید آنها را از سایر ورزش ها مانند فوتبال و والیبال و … محروم کنیم و این ملزم برنامه سایر فدراسیون هاست. چرا که ماهیت این فدراسیون ها حتی با رویکرد قهرمانی و حرفه ای فقط مخصوص فعالیت در شهرها و کلان‌شهرها نیست و آنها بایستی در پویایی ورزش در روستاها و عشایر نقش داشته باشند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: برای توسعه، تحکیم، تربیت و احیا بازی های بومی محلی و ورزشهای سنتی نباید کم بگذاریم، از همینجا از تیم مدیریتی و جوان فدراسیون می خواهم تا خیلی متفاوت و با سرعت بیشتری کاستی های گذشته را جبران، و به پیشرفت این حوزه سرعت بخشند.

عبدالحمید احمدی ادامه داد: فدراسیون بایستی در سه حوزه ورزش های سنتی، بازی های بومی محلی و ورزش روستاها و عشایر چشم انداز داشته باشد. ضمن اینکه به طور ویژه بایستی بانوان روستایی و عشایری در برنامه ها دیده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه می تواند نقش اساسی در توسعه، گسترش و احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی داشته باشد، از این روی بایستی نشست های متفاوتی با مسئولین صدا و سیما برگزار شود تا آن ها هم سهم خود را ادا کنند.

ضمنا تصمیم گیری درباره اماکن تحت اختیار فدراسیون، برنامه ریزی و تدوین چشم‌انداز توسعه، گسترش، ترویج و احیا ورزش‌های سنتی، بازی‌های بومی محلی و ورزش روستایی و عشایری نیز جزء مهم‌ترین مباحث و مصوبات این نشست رسمی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *