مشهد مقدس؛ میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی باچوخه و جشنواره اقوام ایرانی در سال ۱۴۰۱

به گزارش هیات ورزش روستایی استان خراسان رضوی در دیدار رییس فدراسیون ورزش روستایی با مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی میزبانی مشهد از مسابقات بین المللی کشتی باچوخه و جشنواره اقوام ایرانی مطرح شد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی در سفر یک‌روزه به مشهد مقدس با مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی دیدار کرد و در این جلسه بر میزبانی شهر مشهد از مسابقات بین المللی کشتی باچوخه، رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های بومی، محلی و جشنواره بازی‌های بومی، محلی اقوام ایرانی تاکید شد که قرار است سال آینده به میزبانی شهر مشهد برگزار شود.

دکتر امیری خراسانی در این دیدار گفت:در آینده نزدیک فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی مسابقاتی را در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

وی در این دیدار توضیحاتی را در خصوص برنامه تدوین شده برای دهه کرامت ارائه کرد و پیشنهاد برگزاری لیگ کشتی باچوخه را مطرح و امکانات خراسان رضوی برای برگزاری این رویداد ورزشی به ویژه آستان قدس رضوی را مورد توجه قرار داد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی در ادامه از تشکیل لیگ مسابقاتی چون چوب کشی و هفت سنگ خبرداد و گفت: باور داریم که باید در معرفی توسعه بازی‌های بومی، محلی و برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف در سراسر کشور به طور جدی با همکاری سایر نهادها مورد توجه قرار بگیرد.

لیگ چوخه مزین به نام مبارک امام رضا (ع)

مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در دیدار با اعلام آمادگی برای برگزاری لیگ کشتی باچوخه مزین به نام امام رضا(ع)‌، توسعه ورزش روستایی و عشایری را یکی از اولویت‌های برنامه‌ای این بخش اعلام کرد.

علیرضا تاج فیروز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش در حوزه همه‌آحاد مردم با هدف ارتقا سطح سلامتی و نشاط اجتماعی بیان کرد: این امکانات در همین راستا به بهترین شکل مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در تلاش هستیم تا رویدادهای ورزشی از مناطق حاشیه‌ای به مراکز استان‌ها هدایت شود.

وی ادامه داد: اولویت ما ارائه خدمات به مناطقی است که از امکانات کمتری برخوردار هستند و در همین راستا می‌توانیم تعامل‌ خوبی با فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی داشته باشیم و از پیشنهاد برگزاری لیگ کشتی با چوخه به نام مبارک امام رضا (ع) استقبال نمود و اظهار امیدواری کرد؛ در سایر رشته های زیر مجموعه این فدراسیون نیز رویدادهای ورزشی در دو بخش زنان و مردان برگزار شود.

میزبانی سه رویداد ملی و بین‌المللی

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: خراسان رضوی این آمادگی را دارد که میزبان مسابقات کشتی باچوخه در سطح بین‌المللی باشد. همچنین با همکاری مجموعه آستان قدس رضوی می توانیم جشنواره بازی های بومی محلی اقوام ایرانی را در مشهد برگزار کنیم.

محمد رضا خوش باطن افزود: شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر از ظرفیت‌های خیلی خوبی برخوردار است و به‌دنبال میزبانی مسابقات کشوری در این شهر هستیم که در حال حاضر مسابقات بین‌المللی کشتی باچوخه، رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های بومی، محلی و جشنواره بازی‌های بومی، محلی اقوام ایرانی را پیشنهاد دادیم که با استقبال خیلی خوبی از سوی فدراسیون همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *