هفت مدال رنگارنگ؛ نتیجه‌ی رقابت‌ همه‌ی المپیکی‌های ایران از توکیو

۱، جواد فروغی برای اولین بار در تاریخ المپیک در روز نخست بازی ها صاحب مدال طلا شد، وی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو  اول شد و به مدال طلا رسید.
این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

۲. محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو به مصاف پرویز نصیبف از اوکراین رفت و ۱-۹ برنده شد. این دومین مدال طلای کاروان ایران در المپیک توکیو است.
او در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا هشت بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده سه طلای جهان از آلمان با امتیاز ۵-۵ توانست پیروز از مبارزه خارج شود وی در نیمه‌نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان قرار گرفت و ۱-۶ پیروز شد.

۳. سجاد گنج زاده در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کاراته زیر نظر مربیان مطرحی همچون سید شهرام هروی، علیرضا کتیرایی، مجید عبدالحسینی، مهران بهنام فر، غلامرضا دباغیان و حسین روحانی فعالیت داشته‌است.
سجاد گنج زاده که رزومه ای درخشانی پیش از این نیز داشته است توانست با سه برد ویک مساوی مدال خود را قطعی کند.
سجاد گنج زاده چهارمین مبارزه خود برابر حریفی از کشور کانادا با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید تا با سه پیروزی و یک تساوی به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
مبارزه مرحله نیمه نهایی رقابت های وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته المپیک توکیو بین سجاد گنج زاده از ایران و «آکتاش» از ترکیه برگزار شد که طی آن کاراته کا ایران با تساوی ۲ به ۲ و شرایط بهتر راهی دیدار فینال شد.
سجاد گنج‌زاده نماینده کاراته کشورمان در فینال در شرایطی که ۴ بر ۱ از نماینده عربستان عقب بود به دلیل ضربه وارده از طرف حریف، بیهوش شد و با برانکارد از تاتامی خارج شد.
داوران پس از مشورت با یکدیگر ضربه را غیرمجاز دانسته و حکم به قهرمانی نماینده ایران دادند.

۴. حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد ایران در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره المپیک توکیو دست یافت.
حسن یزدانی، ستاره کشتی آزاد ایران در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک توکیو در یک‌قدمی کسب مدال طلا ناکام ماند و برنده مدال نقره شد.
این کشتی‌گیر ملی‌پوش ۲۶ ساله و مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد ایران، پس از پیروزی بر حریفان خود، روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در رویارویی حساس فینال، برای کسب دومین مدال طلا المپیک برای خود پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو، به دیدار دیوید تیلور از ایالات متحده آمریکا رفت.
حسن یزدانی در حالی که تا ۱۷ ثانیه قبل از پایان مسابقه، با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف خود جلو بود، سرانجام با حساب ۴ بر ۳ شکست خورد.

۵. علی داودی در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در رده وزنی فوق‌سنگین، برنده مدال نقره شد وی در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو، کاروان ورزشی ایران لحظاتی پس از کسب مدال طلا توسط محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، در رشته وزنه‌برداری نیز توسط علی داودی به مدال نقره دست یافت و در مجموع با مهار ۴۴۱ کیلوگرم، در پله دوم المپیک توکیو ایستاد.

۶. محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم با آدم بودجملان از الجزایر سرشاخ شد و موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر حریفش را شکست دهد. وی در دور بعد با میلوف از بلغارستان سرشاخ شد و با ارائه یک کشتی بی نقص توانست با نتیجه ۶ بر صفر حریفش را شکست دهد تا راهی نیمه نهایی شود.
آرتور الکسانیان ارمنستانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک حریف ساروی در نیمه نهایی بود که ساروی برابر وی ۴ بر یک شکست خورد تا با دیدار رده بندی برود وی در رده بندی مقابل ساوولانیان از فنلاند ایستاد و در نهایت با نتیجه ۹ بر ۲ خریفش را شکست داد تا به مدال برنز المپیک دست پیدا کند.

۷. امیرحسین زارع در دیدار رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک رفت که با پیروزی مقابل حریف چینی موفق به کسب مدال برنز شد وی در نخستین مبارزه خود با الکساندر خوتسیانوفسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی گرفت که با نتیجه ۷ بر صفر پیروز و راهی یک چهارم نهایی شد.
زارع در در این مرحله ۱۳ بر ۲ مقابل اگزون شالا از کوزوو به برتری رسید، اما در مرحله نیمه نهایی در مصاف با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و به دیدار رده بندی رفت و در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر صفر ژی وی دنگ، نایب قهرمان جهان از چین را شکست داد و به مدال برنز رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *