چهار سال پیش، نخستین باری که؛ «اساسنامه» انجمن چوخه کشور مطرح شد:

چهار سال پیش، اولین باری که «اساسنامه» انجمن چوخه کشور مطرح شد.

نامه اول:
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۳۰شماره: ۶۹/۹۹/۴۳۰
جناب آقای دکتر عباسعلی اکبری سرپرست محترم فدراسیون ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی
سلام علیکم
احتراما ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت پذیرش مسئولیت فدراسیون، یک نسخه از «اساسنامه» و «آئین‌نامه پیشنهادی» «انجمن چوخه» که کاملا از روی «اساسنامه و آئین نامه «انجمن کوراش» مصوب «فدراسیون ووشو» و «وزارت ورزش و جوانان» کپی برداری شده است، جهت بهره برداری به پیوست تقدیم می‌گردد.
امید است با مساعدت جنابعالی زمینه ایجاد «ساختاری مناسب» با ورزش سنتی «کشتی با چوخه» در کشور فراهم گردد. انشاء الله
با تجدید احترام و تشکر
قربانعلی قائمی
رئیس انجمن چوخه کشور

نامه دوم:

پیروی و درخواستِ ارتقاء ساختار قانونی کشتی با چوخه و تسریع در روند قانونی تصویب اساسنامه پیشنهادی انجمن چوخه کشور

تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۰۷شماره : ۶۹/۹۹/۰۵۷
                    
جناب آقای دکتر عباسعلی اکبری سرپرست محترم فدراسیون ورزشی روستایی و بازیهای بومی محلی
سلام علیکم
احتراما پیرو نامه شماره ۶۹/۹۹/۴۳۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ و مذاکرات انجام شده در خصوص ورزش سنتی کشتی با چوخه به استحضار می‌رساند: تاکنون اقدامات ارزشمندی در حوزه آن فدراسیون و این انجمن در جهت ارتقاء جایگاه ورزش چوخه انجام شده است که می‌توان به مهمترین آنها به شرح زیر اشاره کرد :
۱. برگزاری دوره های آموزشی با همکاری واحد آموزش فدراسیون در خصوص تربیت و دانش افزایی داوران و مربیان در شهرهای تهران، مشهد، بجنورد، شاهرود، اصفهان، نیشابور، قوچان، اسفراین، درگز و…. و همچنین صدور کارت‌های داوری و مربی‌گری.
۲. تمهید مقدمات جلسات بازنگری در قوانین و مقررات کشتی با چوخه در سال ۹۵ در بجنورد و سال ۹۸ در مشهد ( مجموعا با شرکت حدود ۲۰۰ نفر از اساتید، پیشکسوتان، صاحب نظران و کارشناسان ورزشی ) و چاپ و کمک به فراگیری آن .
۳. تهیه تقویم ورزشی سالیانه و برگزاری مسابقات منظم کشوری (سالیانه و یک دوره مسابقات لیگ کشتی با چوخه باشگاههای کشور در شهرهای اصفهان(دوره رفت) و مشهد (دوره برگشت).
۴. تهیه گزارشات تلویزیونی و کمک به پخش صدها ساعت برنامه و گزارش تلویزیونی از مسابقات این رشته ورزشی به منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر مردم با این ورزش پر طرفدار.
۵. ایجاد وفاق و همدلی در بین اهالی کشتی با چوخه که تاکنون در این سطح از همراهی جمعی در رشته ورزشی کشتی با چوخه سابقه نداشته است.
لازم به توضیح می باشد :این ورزش تا کنون در مجموعه فدراسیون‌های ورزش پهلوانی، عشایری، کشتی و بیش از همه در حوزه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور مدیریت شده است.
فدراسیون کشتی با تمام نیازی که با توجه به دستورات و پیشنهادات فدراسیون جهانی کشتی به مدیریت کشتی های سنتی در زیر مجموعه فدراسیون‌های کشتی کشورها داشت و از طرفداران نسبتا زیادی هم در بین اهالی کشتی با چوخه برخوردار بود به دلایل متعدد از جمله به تعبیر کارشناسان محترم ورزشی؛ فدراسیون کشتی را با بحران دوگانگی مواجه کرد و نتوانست مدیریت این رشته ورزشی را بیش از یکسال بر عهده داشته باشد و مدیریت آن از اسفند ۹۷ مجدداً به فدراسیون ورزش روستایی واگذار شد.
همه اهالی محترم این رشته ورزشی پس از تشکیل ساختار و تشکیل کمیته های انجمن چوخه از یکسان سازی در مقررات و اوزان و قوانین برگزاری مسابقات ورزشی، تشکیل دوره های آموزشی داوری و مربی‌گری، برگزاری مسابقات منظم استقبال کردند و پس از گذشت سالها کم توجهی به این رشته ورزشی شاخص در ورزشهای سنتی و بومی کشور، انتظار دارند: «این ورزش که در مقام مقایسه با تعداد قابل توجهی از رشته‌های ورزشی که در حال حاضر از فدراسیون مستقل برخوردارند و نام آنها برای مردم آشنا نیست» از فدراسیون ملی برخوردار شود و ارجاع مدیریت این ورزش به فدراسیونی دیگر می تواند موجب گردد تا این خواست عمومی به تعویق بیفتد یا عملا غیر ممکن گردد .
لذا خواهشمند است مساعدت نموده و دستور فرمائید در جهت ارتقاء ساختار قانونی کشتی با چوخه که امروز با نام اختصاری چوخه شناخته می‌شود روند قانونی تصویب اساسنامه پیشنهادی انجمن چوخه در زیر مجموعه آن فدراسیون طی گردد .
با تجدید احترام
قربانعلی قائمی
رئیس انجمن چوخه کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *