شش نکته در مورد عملکرد یکسال و نیم اخیر + گزارش انجمن کشتی باچوخه کشور

انتشار کلیپ دو دقیقه و بیست ثانیه ای از عملکرد انجمن کشتی باچوخه کشور که این روزها با انتقادات جدی مواجه شده و گزارش کامل آن در ذیل همین صفحه؛ می آید،شش نکته از نگاه حامیان کشتی باچوخه کشور به اطلاع اهالی محترم این ورزش می رسد :  

۱️⃣توجه و ارزش گذاری به افکار، پرسش ها  و مطالبات اهالی کشتی باچوخه و پاسخگویی از سوی روابط عمومی این انجمن هر چند نشانی از آن در کلیپ وجود ندارد و هر چند محدود، یک ارزش است و بایستی آن را به فال نیک گرفت.

۲️⃣در این کلیپ، جای عکس های بزرگان،  پیشکسوتان، پهلوانان و حتی همکاران آقای احمد شکفته در استان های خراسان رضوی و شمالی و کمیته های انجمن چوخه کشور، علاوه بر تصاویر آقای احمد شکفته فرزند زنده یاد پهلوان رمضان شکفته با تاکید بر قهرمان کشتی آزاد در سطح جهانی و آسیایی با سوابقی در حوزه مدیریت ورزشی ایشان در شهرداری تهران خالی بود، موضوعی که می تواند بیش از پیش مورد توجه سازندگان این کلیپ تبلیغی قرار بگیرد.

۳️⃣مدیریت کشتی باچوخه در دو مرحله، یکی در زمانی که آقای محمدرضا طالقانی و دیگری در زمانی که آقای رسول خادم از بزرگان کشتی کشور سکاندار فدراسیون کشتی بودند، به این فدراسیون واگذار شده بود و انتقال این ورزش برای سومین بار به فدراسیون کشتی و در زمان سکانداری آقای علیرضا دبیر،  نمی تواند و نباید به تنهایی اقدامی مثبت ارزیابی شود مگر اینکه نتیجه ای از این انتقال به نفع کشتی باچوخه گرفته شود که متاسانه تاکنون گرفته نشده است.

۴️⃣آقای احمد شکفته طبق حکمی که از آقای علیرضا دبیر گرفتند. وظایف زیر را بر عهده دارند که امیدواریم اقدامات در این زمینه ها نیز گزارش شود:
۱. احیاء و اشاعه اخلاق و خصلت‌های جوانمردی در میان ورزشکاران.

۲. تهیه و تنظیم و ایجاد ساختار، آیین‌نامه و دستورالعمل کشتی باچوخه.

۳. پی‌گیری در خصوص ثبت جهانی این رشته با هماهنگی فدراسیون کشتی.

۴. تعمیم و گسترش کشتی باچوخه در استان‌های سراسر کشور.

۵. تلاش و کوشش در جهت شناسایی و جذب استعدادهای بالقوه ورزشی.

۵️⃣برگزاری کلاس های آموزش داوری و مربیگری و تربیت مدرس برای تقویت زیربنای این ورزش با ساماندهی و صدور کارت ها و همچنین ارائه تقویم ورزشی از مهمترین کارهایی است که متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه فدراسیون کشتی و آقای احمد شکفته قرار نگرفته است.

۶️⃣در این کلیپ  به استقلال این ورزش در استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی اشاره شده است ولی مدیریت مسابقات گود زینل خان اسفراین، توسط مدیرکل ورزش خراسان شمالی، هیچ جایی برای دفاع از استقلال انجمن کشتی باچوخه کشور حتی در این استان باقی نگذاشته است…

 

متن کامل گفتاری از کلیپی که با عنوان «شکوفایی با شکفته»  در فضای مجازی منتشر شده است و بدون هیچگونه ویرایشی در ذیل منتشر می شود:
به نام خداوند مهربانی‌ها بدون شک، بدون همدلی و حفظ دوستی‌ها، نمی‌توان به اهداف واقعی دست یافت. بیش از یک سال است که کشتی با چوخه توسط آقای احمد شکفته مدیریت می‌شود و اقدامات مثبتی در این مدت کوتاه، صورت گرفت و قطعاً حمایت اهالی در پیشبرد اهداف بی اثر نبوده است.
بدون تردید، باعث افتخار اهالی کشتی باچوخه است که فردی چون احمد شکفته، سکاندار این ورزش در سطح کشور باشد.احمد شکفته از کشتی‌گیران با سابقه کشور و دارنده مدال طلای مسابقات کشتی آزاد و جهان در آمریکا و مدال طلای مسابقات آزاد کشتی‌های آسیا در هندوستان و در سوابق مدیریتی خود، مدیریت ورزشی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد و از این موارد که بگذریم ایشان فرزند برومند زنده یاد پهلوان رمضان شکفته یکی از بزرگان و پیشکسوتان کشتی با چوخه هستند که اصلی‌ترین بند در رزومه ایشان محسوب می‌شود.

اما ایشان چه اقداماتی در راستای پیشرفت این ورزش انجام داد؟
– شاید بتوان مهم‌ترین اقدام احمد شکفته را، انتقال انجمن کشتی با چوخه از فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی به برترین فدراسیون ورزشی کشور یعنی فدراسیون کشتی نام برد که قطعاً این کار به دیده شدن کشتی با چوخه کمک بسزایی کرد، اقدامی که با ارتباطات قوی ایشان صورت گرفت.
– در وهله بعد می‌توان به استقلال انجمن کشتی باچوخه در استان‌هایی که خاستگاه این ورزش هستند اشاره کرد.
– ایجاد کمیته‌ها و چارت سازمانی– پیگیری و پخش زنده مسابقات – برگزاری مسابقات کشوری در استان تهران– پیگیری اختصاص اعتبار برای این ورزش – و پیگیری جهت ثبت جهانی کشتی با چوخه از دیگر اقدامات در طول یک سال مدیریت ایشان محسوب می‌شود.

امیدوار هستیم با صبر و شکیبایی اهالی محترم کشتی با چوخه، این اقدامات موثر واقع شود و با حفظ همدلی با احمد شکفته بتوان کشتی با چوخه را به جایگاهی رفیع در ورزش کشور برسانیم. «با آرزوی پیشرفت در کنار یکدیگر»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *