سه فدراسیون جهانی! چوخه؛ نوعی توهین به شعور اهالی کشتی با چوخه است

این روزها از سه فدراسیون جهانی» برای «کشتی باچوخه» صحبت می شود در حالی که این ورزش در قالب یک «انجمن ورزشی» آنهم بدون اساسنامه در ذیل »فدراسیون ورزش روستایی» اداره می شود که به عبارتی: صلاحیت برگزاری مسابقات شهری را هم ندارد!

اما این اتفاق چگونه اتفاق افتاده و ماجرا از چه قرار است:

فدراسیون جهانی اول:

اولین اقدامات برای تشکیل «فدراسیون جهانی چوخه» توسط «فدراسیون کشتی» در مهرماه سال ۱۳۹۰در مشهد انجام شد و حتی تابلوی دفتر این فدراسیون در این شهر نصب گردید ولی خیلی زود، تابلوی آن برداشته شد و عملا این اقدامات نیمه‌تمام ماند و فدراسیون جهانی فاقد فعالیت شد ولی در بهمن سال ۱۳۹۴، آقای محمد رضا ابراهیم آبادی با ابلاغی که به‌عنوان دبیرکل از آقای محمد هادی موذن جامی رییس وقت که ظاهراً در شرایط استعفا و کناره گیری از این فدراسیون قرار داشت، دریافت کرد، صرفا مکاتبات را ادامه داد بدون اینکه مجامع عمومی سالیانه و دوره‌ای آن برگزار شود!

فدراسیون جهانی دوم:

دومین «فدراسیون جهانی چوخه» در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در خارج از کشور و کشور آرژانتین، «به عنوان یک سبک رزمی» توسط آقای «فرشید مسعودی» در ذیل «فدراسیون جهانی ورزش‌های رزمی» رسانه‌ای شد.

فدراسیون جهانی سوم:

سومین «فدراسیون جهانی چوخه» نیز به تازگی در «اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران» با سرمایه‌ی ثبتی به‌مبلغ ۱۰۰ هزار تومان توسط دو نفر (پدر و پسر) به ثبت رسیده است که وضعیت سرمایه و سهام آن به‌شرح زیر است:

۱. آقای محمدرضا مدبر (ابراهیم آبادی) دارای ۹۰٪ سهام و مبلغ ۹۰ هزار تومان از سرمایه.

۲. آقای محسن مدبر(ابراهیم آبادی) دارای
۱۰٪ سهام و مبلغ ۱۰ هزار تومان از سرمایه.

اکثریت سهام و سرمایه شرکت و مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره و اختیار کامل «فدراسیون جدیدالتاسیس جهانی چوخه» برعهده آقای محمدرضا مدبر(ابراهیم آبادی) قرار دارد.

بدون اینکه بخواهیم قضاوتی در مورد افراد داشته باشیم، «نداشتن فدراسیون کشوری» با «داشتن سه فدراسیون جهانی! چوخه» را برای «کشتی باچوخه»، نوعی «توهین به شعور اهالی محترم کشتی با چوخه» می‌دانیم و با این روندی که به پیش رفته است، هر لحظه بایستی منتظر «چهارمین فدراسیون جهانی کشتی باچوخه» بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *