ضرغامی: «کشتی باچوخه» در حضور زنان برگزار می‌شود، فیفا! و فیلا! هم دخالتی ندارند.

ضرغامی: «کشتی باچوخه» در حضور زنان برگزار می‌شود، فیفا و فیلا هم دخالتی ندارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «کشتی با چوخه» با حضور ۷۰ هزار تماشاچی زن و مرد در اسفراین برگزار می‌شود نه کسی اعتراضی داشته و نه مسأله امنیتی به وجود آمده؛ و نه فیفا و فیلا دخالت کرده‌اند.

سیدعزت الله ضرغامی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱- در جریان سفر به استان خراسان شمالی از گود کشتی باچوخه چشمه زینل‌خان در اسفراین بازدید کرد.

ضرغامی امروز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دیروز اسفراین بودم. مراسم کشتی با چوخه آنان تا ۷۰ هزار نفر، تماشاچی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایرانیان، ‌‫شادی‬⁩ و ‌‫سرگرمی‬⁩ خانوادگی را خوب بلدند، افزود: (در تماشای این مسابقات) همیشه هم خانم‌ها در آنجا حضور داشته‌اند. نه کسی اعتراضی داشته و نه مسأله‌ی امنیتی به وجود آمده؛ و نه فیفا و فیلا دخالت کرده‌اند!

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معتقد است «کشتی با چوخه با توجه به قوانین خاص و همچنین شیوه برگزاری مسابقات آن قابلیت ثبت جهانی را دارد. شیوه لباس پوشیدن، کشتی گرفتن و همچنین قدمت این ورزش پتانسیل‌های فراوانی دارد.

ضرغامی در سفر به اسفراین با اشاره به اینکه بسیاری به صورت خانوادگی در این گود به تماشای کشتی می‌نشینند، تصریح کرد: این روز‌ها حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به موضوعی مهم تبدیل شده و این در حالی است که ما در فرهنگ غنی این مرز و بوم چنین مواردی را شاهد هستیم.

لازم به توضیح است:

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (به فرانسویFédération Internationale de Football Association) معروف به فیفا نهاد اداره‌کننده‌ی مسائل فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سطح جهان است و ارتباطی به کشتی باچوخه ندارد!

فدراسیون بین‌المللی سبک‌های همبسته کشتی (به فرانسویFédération Internationale des Luttes Associées) با نام اختصاری فیلا (FILA) نامیده می‌شد که از سپتامبر ۲۰۱۴ نام آن به اتحادیه جهانی کشتی تغییر کرده است و ارتباطی به کشتی باچوخه ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *