وزیر محترم ورزش و جوانان، دو فدراسیون‌ مدعی جهانی! چوخه را تعیین تکلیف کند.

اخیرا صحبت هایی در فضای رسانه ای کشور مطرح شده است که نشان می دهد، دو فدراسیون جهانی مدعی ثبت جهانی چوخه شده اند! به همین منظور گفتگوی کوتاهی با آقای قربانعلی قاپمی رپیس انجمن چوخه کشور داشته ایم که برای تنویر افکار عمومی اهالی محترم کشتی باچوخه در اینجان منتشر می شود:

رپیس انجمن چوخه کشور ضمن اعلام این مطلب که انجمن چوخه کشور خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات ورزشی کشور می داند که متولی آن بدون تردید، وزارت ورزش و جوانان است و به همین دلیل از بالاترین متولی ورزش کشور انتظار داریم: پس از بارها درخواست، دو فدراسیون جهانی! چوخه را تعیین تکلیف کند.

وی ضمن اعلام مجدد این درخواست از مقامات عالی و ضرورت تصمیم‌گیری وزیر محترم ورزش و جوانان در این باره گفت: در عالم واقعیت، کشتی باچوخه، فدراسیون ملی ندارد و در قالب انجمن چوخه در مجموعه فدراسیون ورزش روستایی، اداره می‌شود و همچنان بایستی برای توسعه این ورزش در سایر استان‌ها، تربیت مربیان و داوران و برگزاری مسابقات منظم در قالب تقویم ورزشی تلاش کرد و امیدوار هستیم که به این ورزش بودجه و اعتبار اختصاص داده شود موضوعی در طول هشت سال اخیر مغفول مانده است.

وی با ابراز گلایه از انتشار اخبار مربوط به فدراسیون‌هایی که در داخل کشور هیچ جایگاه قانونی ندارند، افزود: «چوخه»، ورزشی است که فاقد «فدراسیون ملی» است ولی بر روی کاغذ، «دو فدراسیون مدعی در جهان» دارد؛ یکی فدراسیون جهانی چوخه با سخنگویی محمدرضا ابراهیم آبادی و دیگری فدراسیون جهانی چوخه با سخنگویی فرشاد شادکام است!

رئیس انجمن چوخه کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که «وزیر محترم ورزش و جوانان» پاسخ استعلام رسمی رئیس محترم فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور را بدهد تا «اهالی محترم کشتی باچوخه» بتوانند تکلیف خود را در برابر «فدراسیون‌های مدعی جهانی!» بدانند در حالی‌که همچنان فاقد فدراسیون ملی و حتی انجمن ورزشی مستقل در کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *