سکوهای قهرمانی کوراش؛ زیر پای چوخه کاران خراسان

سکوهای قهرمانی کوراش زیر پای چوخه کاران خراسان

قربانعلی قائمی رئیس انجمن چوخه کشور با عرض تبریک به پهلوانان چوخه کار خراسان که در مسابقات آسیایی مردان در کشور تاجیکستان به مقام قهرمانی دست یافتند گفت: گودهای کشتی چوخه در خراسان ، محلی برای تربیت و رشد پهلوانان و قهرمانان رشته های ورزشی کوراش، آلیش، جودو و کشتی پهلوانی است.

وی افزود: مسئولین محترم این رشته های ورزشی، بایستی قدر ورزش سنتی چوخه را بدانند که بخش قابل توجهی از پویایی و نشاط در لیگ ها و مسابقات ملی، آسیایی و جهانی و حتی المپیک را مدیون تربیت و پرورش چندین ساله ی زحمت‌کشان ورزش چوخه در میادین چوخه و مخصوصا گودهای هفته‌ای و همیشه فعال و پویا در شهرهای مختلف هستند که به گواه شاهدین، سال‌های سال است در ایام نوروز، مناسبت‌های مختلف، پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته در گودهای و میادین و سالن های ورزشی با تلاش دلسوزان این آئین فرهنگی ورزشی برگزار می‌شود.

✅به‌عنوان نمونه می‌توان به مسابقات مردان کوراش‌کار در آخرین ساعات ۱۴۰۰ در شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان اشاره کرد که، با قهرمانی تیم مردان ایران خاتمه یافت.

۶۰- : علی محمدی‌بریمانلو
۶۶-: قاسم نوری زاده
۷۳-: الیاس پاکدل
۸۱-: امید تیزتک

۹۰-: مسعود قوی بازو
۱۰۰-: جواد مرادی
۱۰۰+:حمیدرضا سجادی‌فر

در نتیجه:
آقایان: الیاس پاکدل (طلا)، مسعود قوی‌بازو (طلا)، جواد مرادی (طلا)، امید تیزتک (نقره) و علی محمدی بریمانلو (برنز) را به‌دست آوردند.

به امید روزی که چوخه نیز به جایگاه واقعی خود در ورزش ایران برسد. انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *