در تقویم رسمی؛ ۱۴ فروردین آینده با «اولین روز ماه مبارک رمضان» مصادف است.

  1. پس از اینکه مسابقات کشتی با چوخه در شهرهای تربت جام، طرقبه و مشهد برگزار شد، زمزمه مسابقات در ایام نوروز به‌ویژه مسابقات در گود چشمه زینل خان اسفراین قوت گرفت و گروهی نیز خواستار برگزاری این مسابقات در روز ۱۴ فروردین شدند که تا قبل از اپیدمی کرونا برگزار می شد.

اما اولین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری با روز ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و تاریخ «مسابقات کشتی با چوخه» در «گود چشمه زینل‌خان» هم‌زمان شده است.

در همین راستا روابط عمومی انجمن چوخه کشور به درخواستی که در فضای مجازی مطرح شده و درخواست می‌نماید؛ «مسابقات کشتی با چوخه» در «گود چشمه زینل خان اسفراین»، در روز چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ برگزار شود، واکنش نشان داده و اعلام کرده است؛ «روز یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳» با «روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱» همزمان شده است و طبیعی است که امکان برگزاری این مسابقات باشکوه در روز چهاردهم وجود نداشته باشد ولی انشاءالله در نوروز سال ۱۴۰۴ یعنی سه سال بعد مجددا می‌توان مسابقات را در روز ۱۴ فروردین برگزار کرد.

?اما اینکه «مسابقات کشتی با چوخه اسفراین» در چه روزی برگزار خواهد شد، به قرار اطلاع، «اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی» که مسئولیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این مسابقات را با همکاری مسئولین محترم و پیشکسوتان محترم شهرستان اسفراین بر عهده دارد، در روزهای آینده در خصوص روز و تاریخ قطعی مسابقات در سال آینده اطلاع رسانی خواهد کرد.

♦️کانال رسمی انجمن چوخه کشور
@chukhe_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *