دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده

دکتر مسعودسلطانی فر:افتتاح خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده نتیجه تلاش مدیریت مجموعه کشتی است/در فرآیند تصویب بودجه کمک شایانی از سوی دولت و مجلس به ورزش کشور شد/بیش از ۶ هزار خانه ورزشی در سراسر کشور تجهیز وراه اندازی شد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه افتتاح خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده نتیجه تلاش مدیریت مجموعه کشتی کشور است اظهار داشت : امیدوارم حاصل این تلاش ها در بزرگترین آوردگاه های ورزشی ثمر بدهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیرورزش و جوانان در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده ضمن خیرمقدم به دکتر قالیباف و تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: در یک مکان مقدس گرد هم آمدیم که حاصل پشتکار و زحمات مدیریت مجموعه کشتی کشور را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به تلاش های علیرضا دبیر رییس و مجموعه فدراسیون کشتی برای افتتاح این سالن زیبا این نکته را مورد توجه قرار دادکه فراهم کردن زیرساخت ها برای به بهره برداری رساندن این مجموعه کار سختی بود ولی با همت والای دست اندکاران این مجموعه انجام شد.

وزیرورزش و جوانان تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا این مجموعه کشتی آماده استفاده قرار بگیرد. امیدوارم که این تلاش ها بتواند در مهم ترین آوردگاه های جهان به خصوص در المپیک توکیو به ثمر برسد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته درحوزه قهرمانی ونتایجی که کشتی گیران در رویدادهای اخیر به ویژه در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دست آورده اند ،گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب شد تا کشتی بتواند همچون گذشته بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ورزش کشور چه در مسابقات المپیک و چه در مسابقات جهانی، پرافتخارترین ورزشکاران در رشته کشتی بودند،گفت:این روند تا بازی های ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و کشتی گیران در تلاش هستند که موجبات عزت کشور ایران را در توکیو فراهم کنند.

دکتر سلطانی‌فردر ادامه سخنانش گفت : کشتی ظرفیت بالایی دارد و مردم انتظار دارند که کشتی گیران در هر آوردگاه بهترین نتیجه را کسب کنند و من امیدوارم ورزشکاران کشورمان درتمامی رشته هابه ویژه درکشتی سرافراز ،سربلند و موفق باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گوشه ای از افتخارات ملی پوشان کشورمان در کشتی پرداخت و بیان کرد :حمید سوریان با کسب هفت مدال طلای المپیک و جهانی پرافتخارترین کشتی گیر ما است که باید به چنین جوانانی که برای کشور در میادین ورزشی عزت و سربلندی کسب می کنند، افتخار کرد.

وزیرورزش و جوانان در ادامه تعامل نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با وزارت ورزش وجوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امسال در فرآیند تصویب بودجه نگاه ویژه تری به ورزش شد و کمک شایانی از سوی دولت و مجلس به ورزش کشور صورت گرفت.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزش در دولت تدبیروامید گفت: سرانه ورزشی کشور به ازای هر نفر در ابتدای دولت یازدهم ۴۸ سانتی متر بود. امروز با افتخار در پیشگاه خداوند و مردم قهرمان می گوییم که با افتتاح بیش از ۵ هزار سالن و ورزشگاه این سرانه به نزدیک به یک متر رسیده و دو برابر شده است.

دکتر سلطانی فر خاطرنشان کرد: البته این آمار فقط مربوط به وزارت ورزش است و سایر ارگان های ما از جمله ارگان های نظامی و شهرداری و آموزش و پرورش نیز دارای سالن های ورزشی هستند که به این سرانه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: درخصوص توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات نیز در دولت تدبیروامید به خوبی کار شد و سیاست گسترش چمن های مصنوعی فوتبال را دنبال کردیم. امروز ۲۰۰۰ زمین چمن مصنوعی داریم و ۶ برابر شده است.

وزیرورزش و جوانان با اعلام این خبر که تعداد خانه های ورزش روستایی به ۶ هزار رسیده است تصریح کرد : این درحالی است که تعداد خانه های ورزش روستایی در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ خانه بود.

وی با تاکید براینکه برنامه های توسعه ای وزارت ورزش وجوانان در اقصی نقاط کشور اجرایی شد بیان کرد : نگاه مسئولین کشور به ورزش مثبت بود و این دیدگاه بستر رشد, پیشرفت و توسعه ورزش را درابعاد مختلف فراهم کرد، واقعیت این است هرانچه به عنوان موفقیت دراین مجموعه به ثبت رسیده حاصل تلاش تمامی مجموعه ورزش کشور بود.

وزیرورزش و جوانان افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز اعزام های ما با مشکل مواجه می شود که درخواست ما این است که مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه تری به مجموعه ورزش کشور داشته باشد.

وی با ارزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران گفت: امیدوارم ملی پوشان کشورمان که در شرایط مختلف با پیروزی های وموفقیت هایشان موجب شور و نشاط در کشور شدند، همچنان در مسیر موفقیت، باعث عزت وسربلندی ایران عزیز باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *