داور برتر مسابقات کشتی با چوخه تربت‌جام معرفی شد.

رئیس کمیته داوران انجمن چوخه کشور ضمن اعلام این خبر گفت: ورزشکاران و علاقه‌مندان قضاوت در مسابقات کشتی با چوخه، در دوره‌های تئوری و عملی داوری که مجوز برگزاری آن توسط فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه کشور صادر می‌شود، شرکت می‌کنند و پس از موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی، موفق به دریافت مدرک داوری درجه ۳ می‌شوند و پس از گذشت حداقل دو سال از زمان صدور کارت داوری آن‌ها و قضاوت در مسابقات مختلف، می‌توانند در کلاس‌های آموزش داوری درجه ۲ شرکت کنند و پس از موفقیت در این دوره‌ها است که مدرک داوری درجه ۲ را دریافت می‌کنند.

محمود کلاته عربی در ادامه می‌گوید: درخواست‌های زیادی از شهرستان‌ها و استان‌ها برای صدور مجوز تشکیل کلاس‌های داوری درجه ۳ و درجه ۲ به ما رسیده است که اگر بتوانیم و شرایط کرونایی نیز مانع از برگزاری آن نشود، در اسفند ماه سال‌جاری و اگر در این ماه موفق به برگزاری کلاس‌ها نشویم، انشاءالله این کلاس‌ها را در اوایل سال آینده برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: نظارت بر امر مهم داوری یکی از وظایفِ مهم کمیته داوری است که بتوانیم با اِعمالِ تشویق حداکثری داوران و احیانا برخورد با داوران خاطی، داوران ممتاز را به اهالی محترم کشتی با چوخه معرفی کند.

رئیس کمیته داوران کشور از کلیه داورانی که در جریان برگزاری مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور، به میزبانی شهرستان تربت جام شرکت کردند و به امر مهم قضاوت پرداختند و از آقای خداقلی کاظمی و آقای حبیب حسینی از اعضای محترم کمیته داوران کشور که به نظارت بر عملکرد داوران در آن مسابقات کمک کردند صمیمانه تشکر کردند و گفتند این روند نظارتی بر عملکرد داوران عزیز در کلیه مسابقات پی‌گیری خواهد شد.

رئیس کمیته داوران انجمن چوخه کشور گفت: انتخاب داور برتر در بین ۱۶ نفر از داوران مسابقات تربت جام کار سختی بود ولی چاره ای نداشتیم که فقط یک نفر، انتخاب شود و به همین دلیل ضمن احترام به سایر داوران عزیز، آقای حسن حسن زاده به عنوان داور برتر مسابقات تربت جام معرفی می‌شود.

وی افزود: به منظور تقدیر از آقای حسن حسن زاده، به رئیس انجمن چوخه کشور پیشنهاد شد که ایشان به عنوان داور مسابقات انتخابی پهلوان کشتی با چوخه در سال ۱۴۰۰ که روز ۲۹ بهمن سالحاری به میزبانی طرقبه نیز حضور یافته و به قضاوت بپردازند که الحمدالله این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و نام ایشان به لیست اسامی داوران مسابقات طرقبه افزوده خواهد شد.

لازم به ذکر است، داوران شرکت کننده در مسابقات تربت‌جام و داورانی که در کلاس دانش‌افزایی داوران شرکت نکرده اند از قضاوت در مسابقات طرقبه مستثنی شده بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *