پهلوان کشتی باچوخه سال ۱۴۰۰ معرفی می شود

رئیس انجمن چوخه کشور خبر داد:

پهلوان کشتی باچوخه سال ۱۴۰۰ معرفی می شود/ ۵۰ میلیون جایزه قهرمان

رئیس انجمن چوخه کشور از برگزاری رقابت‌های کشتی با چوخه برای تعیین پهلوان این رشته ورزشی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) خبر داد.

قربانعلی قائمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات انتخابی پهلوان کشتی باچوخه سال ۱۴۰۰ در رده سنی بزرگسالان با وزن بالای ۸۴ کیلوگرم طبق قوانین و مقررات کشتی باچوخه، همراه با اهدای شال پهلوانی کشتی باچوخه کشور با ضوابط و مقررات خاص در ۲۹ بهمن در طرقبه شاندیز برگزار می شود.

وی گفت: این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان از متولد ۲۹ بهمن ماه ۱۳۸۲ به بالا و در سنگین وزن که بالای ۸۴ کیلوگرم وزن داشته باشند، بدون هیچ گونه ارفاق وزن برگزار می‌شود. مسابقات به صورت یک حذفی، در یک وقت پنج دقیقه‌ای انجام می‌شود و در صورت برنده نشدن و یا تساوی، دو دقیقه وقت اضافه با ۳۰ ثانیه استراحت، منظور خواهد شد و با کسب اولین امتیاز توسط هر یک از چوخه کاران، مبارزه قطع و چوخه کاری که در طی این دو دقیقه، اولین امتیاز را کسب کند، برنده‌ی مسابقه خواهد بود.

قائمی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات طبق آخرین آیین‌نامه قوانین و مقررات انجمن چوخه کشور که مورد تایید فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی قرار گرفته است، برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از هر استان و شهرهای مراکز استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی و استان تهران ۲ نفر می توانند در این مسابقات شرکت کنند و برای شهرستان های فعال در این رشته ورزشی نیز یک نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.

رییس انجمن چوخه کشور درباره شرایط شرکت در این مسابقات، گفت: اصل کارت ملی، کارت بیمه ورزشی، معرفی‌نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیئت ورزش‌ روستایی و انجمن چوخه شهرستان و تایید استان از مدارکی است که باید حداکثر تا تاریخ ۲۵ بهمن ارسال شود و هنگام ثبت‌نام شرکت کنندگان نیز کارت واکسن مبنی بر زدن حداقل دو دز از آن و داشتن جواب آزمایش عدم بیماری کرونا ( تست PCR) را در دست داشته باشند.

وی  در پایان تصریح کرد: نفر اول مسابقات در سنگین وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم صاحب شال پهلوانی کشتی باچوخه کشور در سال ۱۴۰۰ خواهد شد. به نفرات اول، دوم تا سوم این مسابقات حکم و مدال قهرمانی و به ترتیب مبلغ ۵۰، ۳۰ و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود و به نفرات چهارم تا ششم نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *