اساسنامه انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی تائید شد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ساسنامه انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی تائید شد

نشست فوق العاده انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی برای تصویب اساسنامه این انجمن برگزار شد که پیشنهادات رئیس فدراسیون ورزش روستایی ایران به تصویب رسید.

به گزارش برنا، نشست کمیته ویژه انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی با حضور گی ژائوئن، رئیس انجمن جهانی ورزش‌های سنتی از فرانسه، پره لاوگا رئیس انجمن اروپایی از اسپانیا، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، استفان کریست از اتریش و همچنین با حضور نمایندگان کشورهای چین، هند، چین تایپه، پاکستان و بنگلادش برگزار شد.

این کمیته ویژه جهت تایید اساسنامه انجمن آسیایی و بحث درباره برگزاری اولین مجمع عمومی و انتخاباتی آن تشکیل شد که در این نشست که بصورت وبیناری بود، تمامی پیشنهادات رئیس فدراسیون ایران در رابطه با بندهای اساسنامه مورد تائید اعضا قرار گرفت.

همچنین موضوع میزبانی اولین مجمع انتخاباتی انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی به جلسه بعدی موکول شد و قرار شد پس از فروکش کردن سویه اومیکرون بیماری کرونا، نشست دیگری برای تعیین میزبان انتخاب برگزار شود.

لازم به توضیح است؛ گی ژائوئن، رئیس انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی در سفری که در ابتدای سال ۱۳۹۸ به ایران داشت، به مدت دو هفته از کشتی‌های سنتی و همچنین سایر ورزش‌ها و بازی‌های سنتی در چند استان ایران بازدید داشت. رقابت‌های کشتی با چوخه در گود زینل خان اسفراین و همچنین گودهای نوده انقلاب و ریواده از جمله مسابقاتی بود که ژائوئن به همراه پتار پتروف کارشناس ورزش‌های سنتی از بلغارستان با حضور در آن رقابت‌ها، ضمن تماشای مسابقات، به کارهای تحقیقاتی پرداختند.

رئیس انجمن جهانی ورزشها و بازی‌های سنتی پس از بازگشت به کشور فرانسه نشستی با اعضای کشتی سنتی گورن فرانسه داشت و ضمن معرفی کشتی با چوخه، این رشته ورزشی را تمرین کردند. ژائوئن لباس‌های اهدایی فدراسیون ورزش روستایی ایران را به فرانسه برد و کشتی گیران سنتی کار غرب فرانسه، ضمن پوشیدن لباس‌ها، به تمرین با آن پرداختند.

طبق اعلام ژائوئن، فدراسیون کشتی گورن فرانسه نیز با نصب پوسترهای کشتی با چوخه اهدایی از سوی فدراسیون ورزش روستایی ایران در سالن‌های تمرینش، خواستار همکاری متقابل بین فدراسیون‌های ایران و فرانسه شده و خواستار حضور کشتی گیران سنتی خود در مسابقات و کلاسهای آموزشی در ایران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *