توضیحات روابط عمومی در پاسخ به انتقاد پهلوان علی مردانی

روابط عمومی انجمن چوخه کشور در پاسخ به انتقاد پهلوان علی مردانی از چوخه کاران معروف توضیحاتی را ارایه کرده است که برای آگاهی ورزشکاران، علاقه‌مندان و اهالی این ورزش متن انتقادی نامبرده و انجمن به شرح زیر منتشر می‌شود::

متن انتقاد:

باسلام خدمت بزرگان کشتی باچوخه و یا دلسوزان کشتی باچوخه

امروز در گروه‌ها و پیج‌های مختلف دیدم که اواخر بهمن ماه، مسابقات انتخاب پهلوان سال فقط در یک وزن برگزار می‌شود که کار خوب و پسندیده‌ای هست ولی جای نقد دارد.

مگر هر سال مسابقات کشتی پهلوانی برای بازوبند پهلوانی نمی‌گذارند، مگر فقط در سنگین وزن گذاشته می‌شود، چرا برای یک وزن، مبلغ نود میلیون تومان جایزه گذاشته می‌شود ولی در همان مسابقه، برای سایر وزن‌ها مسابقه و جایزه گذاشته نمی‌شود؟!

می‌توانستند، مسابقات وزن‌های سبک را هم برگزار کنند ولی جایزه سنگین وزن‌ها را بیشتر در نظر بگیرند.

واقعا چرا قبل از برگزاری این مسابقات، جلسه‌ای گذاشته نمی‌شود، با بزرگان و اهالی این ورزش، همفکری نمی‌کنند؟!

ما سبک‌وزن‌ها، دو سال است که برای یک مسابقه تمرین می‌کنیم، هر روز وزنمان را کنترل می‌کنیم بعد این نوع برگزاری مسابقات رت می‌بینیم واقعا قلبمان به درد می‌آید.
چرا باید اینقدر تبعیض قائل شوند؟…

پاسخ به پهلوان علی مردانی عزیز

باسلام و احترام
پیام انتقاد آمیز جنابعالی توأم با قدردانی از برگزار کنندگان مسابقات انتخابی پهلوان کشتی با چوخه در سال ۱۴۰۰ که برای روز ۲۹ بهمن ماه برنامه ریزی شده است، نشان از سرمایه‌های ارزشمند این ورزش سنتی است که بایستی به آن توجه کرد.
لذا در پاسخ به انتقاد جنابعالی مواردی به شرح زیر یادآوری می‌شود:

۱. در صورتی که در همه‌ی مسابقات، رقابت‌ها در همه‌ی وزن‌ها، برگزار شود حافظ همه منافع خواهد بود و در صورتی که امکان برگزاری مسابقات در کلیه وزن‌ها وجود داشته باشد، اقدام خواهد شد ولی متأسفانه در این مسابقه چنین امکانی فراهم نشد.

۲. معمولا مسابقات لیگ، مسابقات انتخاب تیم ملی و مسابقات انتخابی برای اعزام به مسابقات سایر کشورهاست که بدون جایزه برگزار می‌شود.

۳. ورزشکارانی که بالای ۸۴ کیلوگرم وزن دارند، بر اساس سنت‌های این ورزش کهن که معمولا تابعی از وزن خاصی نبوده است و برنده مسابقه کسی بوده است که حتما بایستی دو بار حریف خود را شکست می‌داده است، می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت نموده و به احیای بخشی از سنت‌های قدیمی، کمک کنند.

۴. همانطور که جناب آقای مجید گلستانی هم توضیح داده‌اند، سعی شده است و سعی خواهد شد در دوران پساکرونایی، مسابقات بیشتری برنامه‌ریزی و برگزار شود تا زحمات جنابعالی و سایر ورزشکاران کشتی باچوخه، در دوران محدودی که در اوجِ دوران ورزشی خود دارید، به بار بنشیند و شاهد حضور جنابعالی و سایر پهلوانان کشتی باچوخه بر سکوهای قهرمانی باشیم. انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *